Priscilla Romero specjalizuje się w dziedzinie sztuki zwanej site – specific, czyli tworzeniu dzieł z myślą o ich funkcjonowaniu w precyzyjnie określonym miejscu. Artystka tworzy unikatowe aranżacje przestrzenne, które stanowią jedność z miejscem, w którym są prezentowane. Priscilla Romero wykorzystuje opracowaną przez siebie technikę lateksografii.
Umożliwia ona otrzymanie odcisków/odbitek z różnorodnych obiektów, m.in. z powierzchni skóry, przy zastosowaniu nietoksycznych materiałów, takich jak naturalny hypoalergiczny lateks, lepko-sprężysty płynny silikon i alginian. Spotkania będą okazją do poznania autorki i uczestniczenia w procesie powstawania jej prac.
Jednocześnie rozpoczniemy „zbieranie śladów”, czyli naszych własnych odcisków palców. Jesienią odnajdziemy je w przestrzeni ekspozycji, bowiem w październiku w Muzeum Okręgowym im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy odbędzie się wystawa prac Priscilli Romero, której częścią stanie się każdy, kto zostawi swój odcisk podczas kwietniowych spotkań. Jesienna ekspozycja z pewnością przybliży aktualne tendencje w światowej grafice artystycznej, przy zastosowaniu połączenia różnorodnych mediów.
W autorskiej koncepcji wystawy niezwykle ważne są nawiązania do historii miasta i jego mieszkańców, a inspiracją dla jej powstania stał się wcześniejszy pobyt artystki w Bydgoszczy.
Sama autorka o wystawie mówi tak: „Palcowe archiwum: kronika kondycji ludzkiej - jest tytułem wielkoformatowego muralu, który zostanie skomponowany z tysięcy odcisków palców osób w każdym wieku i każdej płci. Aby zebrać odciski, musimy odlać możliwie jak największą liczbę palców, używając płynnego lateksu do stworzenia form, które staną się częścią dzieła jako matryce graficzne oraz jako część instalacji rzeźbiarskiej. Linie papilarne pojawiają się od pierwszych tygodni ciąży i kształtują się przez całe życie. Pamiętnik naszej egzystencji jest graficznie wdrukowany w skórę. Jako artystka marzę o świecie, w którym każdy jest ceniony niezależnie od różnic, jakie nas dzielą. Wszyscy dostrajają się do wyjątkowej, ale wspólnej kondycji ludzkiej”.
W kwietniu z Priscillą Romero będziemy mieli okazję spotkać się trzykrotnie, pierwsze spotkanie odbędzie się 4 kwietnia 2019 r. o godzinie 11:00 w Centrum Edukacji Muzealnej przy ul. Mennica 6. Spotkanie jest odpłatne, jego koszt to symboliczna złotówka.
Tego samego dnia, godzinie 16:30, również w Centrum Edukacji Muzealnej, odbędą się zajęcia rewalidacyjne dla osób z zespołem Downa w ramach cyklu „dziecięce Graffiti”. Inspirując się działaniami graficzki, wykonamy i udekorujemy świąteczne odlewy gipsowe. Więcej informacji dostępnych jest pod numerem telefonu: 52 58 89 914.
Trzecie spotkanie odbędzie się 7 kwietnia 2019 r. o godzinie 11:00 w ramach wernisażu wystawy „Wymarzone Muzeum” w Zbiorach Archeologicznych przy ul. Mennica 2 (wstęp wolny). Podczas wydarzenia będziemy mieli okazję uczestniczyć w etiudzie Karoliny Suchodolskiej „Halo, czy to Muzeum?”, a następnie w Centrum Edukacji Muzealnej spotkamy się z Priscillą Romero i wspólnie wykonamy silikonowe odlewy palców.
7 kwietnia to także kolejna odsłona „Niedzieli w Muzeum”! Zapraszamy na zajęcia „Spotkania kreatywne”, które pomogą nam odpowiedzieć na pytanie „Co można robić w Muzeum?”.
Podsumowaniem niedzieli staną się „Zabawy kreatywne z jajem”, gdzie styropianowe kształtki przerobimy w oryginalne dzieła sztuki przy pomocy materiałów tekstylnych, serwetek i drucików. Zapisy pod nr tel.: 52 58 59 911, 52 58 59 914 lub pod adresem e-mail: [email protected]. Koszt uczestnictwa to 3 zł.
Priscilla Romero jest Kostarykanką, adiunktem Uniwersytetu Narodowego, Szkoły Sztuki i Komunikacji Wizualnej Wydziału Grafiki i Rysunku w Kostaryce. Artystka obecnie pracuje nad rozprawą doktorską w dziedzinie sztuki zatytułowaną Produkcja i badanie na Politechnice w Walencji.
Serdecznie zapraszamy na spotkania stanowiące wstęp do wystawy Priscilli Romero. Przyjdź do Muzeum
i wspólnie stwórzmy niepowtarzalną ekspozycję!
Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej www.muzeum.bydgoszcz.pl.
Fot. 2: Priscilla Romero - Realizacja graficzna
Napisz komentarz
Komentarze